El Ple realitzat avui a les 12h viola totes les garanties de presencia dels regidors/es als plens municipals i disminueix per l'horari en dia laboral de la participacio i presencia de ciutadans/es en el mateix.
Aquest Ple s'ha realitzat per interessos d'agenda del Grup Municipal Socialista que van canviar el Ple ordinari del 23 de Febrer al 3 de Març de forma unilateral. Trasllada a les 12h del 18 de Febrer un Ple extraordinari, i on els regidors que no tenim dedicació exclusiva i treballem per compte al.liena no tenim posibilitat d'assistir-hi ( formalment si, pero sense cap garantia per part de la llei davant d'un acomiadament).
Es per això que es presente el seguent escrit:
Atesa la convocatòria en règim de Ple extraordinari per dimecres 18 de Febrer a les 12h.
Atès el caràcter ordinari dels punts de l’ordre del dia.
Atès els acords del Ple Municipal de 10 de Juliol 2007 per Establir la periodicitat de les sessions del Ple Municipal. On per unanimitat es va aprovar realitzar les sessions ordinàries del ple el darrer dilluns hàbil de cada mes llevat del mes d’Agost.(…) i situava a les 19h com horari de celebració.
Atès l’Article 98 de la Llei Municipal de Catalunya on es determina que els municipis de més de 20.000 habitants tindran almenys una sessió ordinària mensual.
Atès que en aquest sentit, cal tenir en compte que el Tribunal Constitucional ha
considerat en les sentències de 23 de novembre de 1981 i 30 de juny de 1982, que els actes que infringeixin o desconeguin els drets fonamentals consagrats a la Constitució, han de ser qualificats de radicalment nuls.
Atès els drets previstos al regidors/es en l'art. 12 de la LBRL (dret d'assistir a les sessions del Ple) i en l'art. 23 de la Constitució (dret de participar en l'exercici de les funcions públiques per les quals varen ser elegits)
Atès el previst a l'article 62.1.e) de la LRJPAC (nul·litat dels actes dictats prescindint de les normes que contenen les regles essencials per a la formació de la voluntat dels òrgans col·legiats) per l’ impediment d’exercir un dret fonamental que li garanteix l'article 23 de la Constitució, i ple que podria ser causa de nul·litat dels acords adoptats en l'esmentada sessió.
Atès que la convocatòria d'una sessió extraordinària i urgent l'haurà de motivar el batlle i ratificar el Ple de l'ajuntament (art. 48.2 del TRRL i 80 del ROF). Si la causa única i essencial de la convocatòria d'una sessió extraordinària i urgent és precisament la necessitat de tractar urgentment l'assumpte o assumpte pels quals s'ha convocat la sessió, pareix lògic que la inexistència de l'esmentada urgència sigui causa de nul·litat de l'acord o acords adoptats a la sessió. En aquest sentit es pronuncien les Sentències del Tribunal Suprem de 4 d'abril de 1991 (Arz. 3285) i de 8 d'octubre de 1986 (Arz. 5670). En el mateix sentit, si no existeix cap motivació de la urgència de la convocatòria (excepte els casos en què sigui tan clara que se sobreentengui per tots), caldria pensar que seria causa de nul·litat de l'acord o acords adoptats a la sessió. Es fa necessari tenir en compte que, malgrat que la urgència sigui un concepte jurídic indeterminat, està
sotmès a la fiscalització de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa i difícilment es
podrà fiscalitzar o ratificar el compliment de la norma si no existeix cap motivació.
Àngel Pla Reche, regidor del Grup Municipal d’ ICV-EUiA sol·licito:
La no celebració del Ple qualificat d’Extraordinari previst pel proper dimecres 18 de Febrer 2009 a les 12h.
Santa Coloma de Gramenet, 16 de Febrer 2009
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada