09 de gener 2012

8ª CONFERENCIA LOCAL DE EUIA SANTA COLOMA DE GRAMENET



















8ª Conferencia Local de EUiA Santa Coloma de Gramenet
17 de Diciembre de 2011. Can Sisteré

Que se realizo bajo los lemas de:

- Democracia social
- Democracia participativa
- Democracia económica

Se hizo mención especial en recuerdo de compañeros/as que ya no están con nosotros pero que están en nuestro recuerdo: Carmen Fortes, José Jiménez, Francisco Céspedes “Poqui”, Juan Ordóñez, Rafa Milla.
Documento Balance de Gestión
Un momento crucial de este periodo fue el caso “Pretoria” que ha significado un cambio entre un antes y un después en la ciudad. Revindicamos una regeneración democrática solicitando la disolución del Consistorio y se convocaran nuevas elecciones, rechazando que fuese una Gestora nombrada por el Gobierno del Estado que se hiciera cargo.
Las intervenciones realizadas en el Pleno Municipal del Colectivo Perplexitat, Alternativa Jove y de los concejales fue contundente y a la vez constructiva y se opto por no participar en la votación de la Alcaldesa, como un mensaje de la necesidad de transparencia en el Consistorio.
Participación en Movimientos Populares y Derechos Sociales
La posición que mantenía EUiA de rechazo a la concepción del proyecto Cúbics y a al Front Fluvial del Raval se ha demostrado acertada. También nuestro apoyo al movimiento ciudadano de cambio del ARE de la Bastida como miembros de la Plataforma de la Serra de Marina.
La actividad de difusión y participación de la Huelga General del 29 de Septiembre de rechazo a las políticas contra los trabajadores.
En el mes de Octubre de 2010 acogiendo a la Marxa contra l´Atur que recorría diversas ciudades.
La propuesta y aprobación de la moción del 80 aniversario de la proclamación de la II República, formar parte de la comisión para poner un espacio público a José Berruezo, así como gestionar la exposición “Presas de Franco” en el Museo Torre Balldovina.
La posición del Grupo Municipal en defensa de la gestión pública de la Xarxa d´Escoles Bressol y la participación en defensa de la enseñanza pública.
La defensa de la libertad de expresión denunciando al Síndic de Greuges la situación en la ciudad “con una democracia de baja intensidad”.
También hay que destacar nuestra participación en diversas entidades, recientemente en
Santa Coloma Conviu, así como miembros del Casal de Cuba, de la Associació Cata lana d´Amics del Poble Saharauí y organizamos un debate sobre la situación en Bolivia con la llegada al Gobierno de Evo Morales.
Difusión y actividades organizativas
Mencionar aquellas que ya tiene una tradición consolidada: parada de Sant Jordi con difusión de material nuestro; participación en la Diada de l´11 de Setembre con pancartas contra “les retallades” y un ramo tricolor.
Las actividades para recoger dinero para el mantenimiento del local: diversas comidas, lotería y una rifa.
Presencia en medios de comunicación escrita con artículos en el Mirall , Fòrum Grama, noticias en El Punt, en el Diario Público y en páginas de Internet de Roig Esfera, Plaza Roja, de Rebelión o Kaos en la Red.
Mantenimiento del bloc de EUiA Gramenet y la comunicación propia en el Facebook.
Las actividades organizadas por Col·lectiu Perplexitat: Centenario del nacimiento de Miguel Hernández, participación contra la visita del Papa a Barcelona, Jams Poètiques, diversos video fòrums.
La constitución d´Alternativa Jove a Santa Coloma una organización que ha de crecer desde su independencia en el ámbito de jóvenes, pero con la puesta en común en los temas significativos de la ciudad.
Elecciones y Gobierno Municipal
Las elecciones de Mayo d 2011 supuso una mejora de los resultados anteriores. Pero la entrada de otras formaciones políticas supuso la pérdida de un Concejal. La renuncia en el mes de Septiembre de la compañera de ICV supuso la entrada de un Concejal de EUiA en el mes de Noviembre.
La pérdida de la mayoria absoluta del PSC supuso abrir un proceso de diálogo en una comisión de ICV-EUiA paritaria y que puso en la mesa de negociación un documento programa, que es ya un elemento diferenciador de otros acuerdos anteriores. Este proceso se realizo con total transparencia y debate en la Comisión Local y aprobado por una amplia mayoría de la Asamblea Local.
Si EUiA decidió entrar en el Gobierno Municipal se hace desde dicho programa de actuación donde se refleja los postulados: que ante la crisis económica hace falta defender una salida social que no castigue más a las clases populares y trabajadores, desde desplegar políticas de derechos frente a la xenofobia y el fascismo, desde la regeneración democrática con más transparencia y participación abriendo la institución a los ciudadanos.
El acuerdo fue firmado bilateralmente con el PSC, el cual por su parte lo ha hecho con CiU, pero este hecho no nos limita para rechazar las políticas del Gobierno de la Generalitat que realice CiU, en todo momento se les planteo que era un error realizarlo por su parte.
El acuerdo de Gobierno es la hoja de ruta que hay que seguir y aplicar en la práctica haciendo un seguimiento de su cumplimiento.
Propuesta Política
Se realiza un análisis de las causas que inciden en los últimos resultados electorales y en el actual mapa político y social de la ciudad, de donde se desprende una serie d efectos concretos y sobre los que hay que trabajar.
Estos efectos son:
- La pérdida de la fuerza de la izquierda y su dispersión. Se presentan 6 formaciones políticas en la ciudad con un total de 8600 votos que representan un 23´1%
- Un estancamiento de la Coalición ICV-EUiA con una escasa subida de votos.
- La posibilidad de un gobierno sociovergente.
- La consolidación y posible auge de la derecha, se presentan 4 opciones con 13496 votos que son el 34´8% del total.
La propuesta política que se plantea es:Construyamos la hegemonía de la Izquierda.
Ante las crisis económica, política, social y moral que estamos comprobando tenemos las ideas que constituyen los elementos para construir una hegemonia de la Izquierda.
Estas ideas son los ejes por donde hemos de trabajar:
- El socialismo democrático con nuetras aportaciones en lo económico y en lo
participativo.
- El republicanismo con los valores morales que representa.
- El federlismo con el sentido de autodeterminación y de solidaridad como Estado.
- El internacionalismo y sus valores de inclusión como trabajadores y clases
populares así como de la visión que aporta de un modelo de globalización.
Esta propuesta política pasa, como se ha estado haciendo y actualmente aún cabe reseñar aun más, en el trabajo desde la institución Municipal llevando a cabo el programa acordado y por el trabajo en el tejido social en las entidades y organizaciones participando y contribuyendo con nuestra aportación e ideas.
Los dos documentos fueron aprobados y se escogió al Coordinador Local y a los miembros de la Comisión Local.
Comisión Local de EUiA de Sta. Coloma de Gramenet.
Xavier Pujols Coordinador local
Montse Martínez
Esther Martínez
Marta Cañadas
Epi Román
Margarita Garcia
Àngel Pla
Juan Carlos González
Alejandro Díaz
Dani Torrejon
Mariano Ponce
Rubén Pla
Salva Jaraba
Pere de la Fuente
José Miguel Sixto
Oscar Ladera
Héctor Pujols

Se configuro la propuesta programática como EUiA para la ciudad la cual fue también aprobada.
JOVES
Recuperació del Casal de Joves, com espai de trobada autogestionat per les entitats juvenils de la ciutat, millorant els serveis d’informació, amb un punt que pugui gestionar el carnet jove, els carnet d’alberguista i que disposi de viatgeteca.
Festa Major Popular i participativa, recuperar els xiringuitos de les entitats, fomentant els espais d’entitats esportives, joves i de solidaritat
Creació d’un Alberg Juvenil , que s’adhereixi a la xarxa internacional d’albergs, l’arribada de la Línia 9 deixa a pocs minuts del centre de Barcelona, i pot atreure un tipus de turisme jove i dinàmic, que pot ser un lligam amb activitats d’estiu.
Creació del Consell de Joves de Santa Coloma, element participatiu i on participin les entitats juvenils i d’estudiants de la ciutat.
Ciutat Universitària, amb el campus de Torribera hi ha una bona oportunitat per que gent jove participi i estigui a la ciutat, cal millorar la oferta d’oci, amb propostes però sobretot donant facilitat a la organització d’esdeveniments musicals i culturals als equipaments ciutadans.
Suport als grups musicals i als cantautors de Santa Coloma, crear la marca Santa Coloma com marca comú, que relacioni a tots/es els que comencen i els que ja porten més temps.
LLUITA CONTRA LA POBRESA I L’EXCLUSSIÓ SOCIAL
Prioritzar els recursos humans i econòmics, eliminar les llistes d’espera dels usuaris en situacions desesperades. Si tenim en compte l'estructura social de la ciutat, es necessari reforçar els serveis socials, dotar als professionals (treballadors i educadors socials) de més recursos. I continuar ampliant la plantilla de treballadors, sobretot a la zona sud on pateixen una gran pressió
Recursos pel Banc d’Aliments, que deu tenir sempre existències.
Eliminar borses d’infrahabitage que no tenen el mínims serveis d’aigua i llum
Lluita contra l’Atur, més mitjans per a Grameimpuls més cursos de formació, adients per la reinserció i dirigits de forma prioritària a joves i aturats/des de llarga durada
Més recursos econòmics per fer front a la nova realitat social i per donar més ajudes i treballar amb l’àmbit de l’exclusió i la pobresa Recursos per a les entitats del Tercer Sector de la ciutat, Integramenet, Centre d’Acolliment, Caritas, Asaupa’m, Creu Roja, Grup Maria Auxiliadora, Rialles, Germina, que treballen amb persones grans, amb nens en risc d’exclusió, amb persones amb drogodependència, les que fomenten la reinserció laboral.
Creació d’un menjador social, per aquelles persones que no tenen recursos.
Treballar per mancomunar equipaments amb Badalona i Sant Adrià : Alberg d’Acollida, per sense sostre, Obertura d’un Centres d'atenció i seguiment de drogodependències (CAS)
Hi ha un increment de l’envelliment a la ciutat, ha d’haver més cobertura per la gent gran, més serveis públics, amb centres de dia, més teleassistència, més atenció domiciliaria. Habitatges tutelats a Pallaresa, Equipament especialitzat amb Gerontologia a l’Esperit Sant.
Recolzem i donem suport per generar cooperatives i xarxes de solidaritat ciutadana. Com mesura de lluita contra l’exclusió social.
REGENERACIÓ DEMOCRATICA
La democràcia participativa es l’eix sobre el que s’ha de desenvolupar una nova cultura ciutadana, uns mitjans de comunicació públics, plurals i democràtics. Consells Participatius amb accés a la informació i vinculants. Pressupostos Participatius mitjançant audiències i grups de treball per barris. Referèndums i Consultes a la ciutadania sobre temes estratègics de ciutat. Més participació vol dir enfortir les entitats ciutadanes
S’ha de fer un Reglament de mitjans de comunicació públics a la ciutat i revisió del Reglament de Participació Ciutadana.
ECONOMIA I SERVEIS PÚBLICS
Defensem els serveis públics, a preus públics i de qualitat. Volem recuperar per part de l’Administració aquells serveis públics que s’han externalitzat en les darreres legislatures, enllumenat, neteja,...
Davant la crisi econòmica que amb una incidència molt forta a la ciutat, calen respostes amb mesures urgents, més recursos i ajuts socials, i respostes en formació, una proposta valenta de nínxols d’ocupació en noves tecnologies i el medi ambient, aprofitar els espais verds (Can Zam) i els espais buits (Ciba, Solar de les Aigües, DAMM) per crear-ne llocs de treball, potenciar activitats compatibles amb la trama urbana i la natura. Cal un canvi envers l’economia productiva i de serveis.
Recuperar concessions per l’Ajuntament, recollida d’escombraries, Parcs i Jardins, Escoles Bressol, enllumenat, Atenció Domiciliaria, davant de la crisi, davant de les privatitzacions, més gestió pública
NOUVINGUTS
El Pla per a la Convivència deu ser el motor i l’espai de trobada d’una ciutat que n’estem convençuts s’enriqueix amb la diversitat, però que cal treballar dia a dia , pas a pas i no ser-hi un “aparador” o un “apagafocs”. La defensa dels drets de tots/es els ciutadans vinguin d’on vinguin. La lluita contra las màfies que exploten als immigrants (habitatge, treball, prostitució...), el rebuig a lleis, com la d’estrangeria, que els situa en posicions mes vulnerables.
URBANISME I TRANSPORT
Una aposta per un Urbanisme inclusiu, habitatges de lloguer per a joves a preus per accedir-hi, deixar de banda l’ Urbanisme d’alçada per un Urbanisme a peu de carrer. Accés a l’habitatge per a tothom eliminar l’infrahabitatge.
La definició i finalització de projectes urbanístics oberts com Can Zam, Residencia Miguel Hernández, Cúbics(falten 3 milions d’Euros destinats a equipaments de la ciutat i Pisos Tutelats per la gent gran), la Ciba, el Solar de les Aigües.
La definició i projecte del Passeig Salzereda, una oportunitat de millora urbana i econòmica per a la ciutat Pàrquing soterrat.
Millorar l’accés amb transport públic cap els Polígons del Vallès(una estació de rodalies a Vallbona amb un pont que creui el Besòs).
Estudi de viabilitat de connexió amb tramvia del Besós amb Torribera.
La finalització en un termini curt de la Línia 9, connexió Santa Coloma-Aeroport, prioritari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada