08 d’abril 2011

ARTICLE: LA LÍNIA 9 UNA INFRAESTRUCTURA "COLOMENCA"

La línia 9 una infraestructura "colomenca"
La construcció de la Línia 9 del metro ha suposat per Santa Coloma un
pas endavant en la mobilitat. Una ciutat bigarrada, amb carrers
estrets, amb pendents i amb molts cotxes, necessitava d'un pas
endavant en la mobilitat urbana. La línia 9 ens permet accedir a les
biblioteques de Can Peixauet o de Singuerlin, als Mercats de
Singuerlin i del Fondo, arribar al futur parc verd de Can Zam. També
arribar-hi molt abans al centre de Barcelona o una connexió desitjada
amb la veïna Badalona, encara que potser manca que sigui directa,
sense el "peatge-transbord" de Bon Pastor. Las retallades en
infraestructures del Govern de la Generalitat de CiU han fet forat en
aquest projecte, el tram de Ciutat Universitària a l'Aeroport es
planteja finalitzar-ho al 2.012, mentre que el tram central entre
Guinardo i Ciutat Universitària queda "sine die" per un replantejament
del mateix, i les tuneladores alentiren el treball de perforació. Ben
curiós que ara fa 2 anys CiU criticava al Govern d'Entesa per el
retard en la finalització de la línia 9 coincidint amb una visita del
President de la Generalitat a les obres a Santa Coloma. Si hi ha un
tram imprescindible per la ciutat és el tram central, per que els
joves universitaris arribin sense fer més d'una hora de trajecte al
Campus de Diagonal, per connectar amb l'Aeroport sense els embussos de
les Rondes, per arribar a l'Hospital de Sant Pau en 20 minuts, o per
prendre els Ferrocarrils de la Generalitat cap al Vallés Occidental a
Sarrià o arribar-hi al Camp Nou.
L'aturada de la línia 9 s'acumula a greuges històrics per a la ciutat
en termes de mobilitat, com las dificultat d'accés als Polígons
Industrials dels Vallés o dels grans hospitals referents de la
comarca.
Àngel Pla
Coordinador local d'EUiA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada