14 d’abril 2006

MIRALLES DEMANA UNA CONSULTA POPULAR ON LA CIUTADANIA PUGUI DECIDIR SI VOL UN CANVI DE SISTEMA POLÍTIC PER PASSAR DE LA MONARQUIA A LA REPÚBLICA


MIRALLES DEMANA UNA CONSULTA POPULAR ON LA CIUTADANIA PUGUI DECIDIR SI VOL UN CANVI DE SISTEMA POLÍTIC PER PASSAR DE LA MONARQUIA A LA REPÚBLICA
Una delegació d’EUiA, encapçalada pel coordinador general, farà demà l’homenatge floral a Francesc Macià en el marc de la commemoració dels 75 anys de la IIa RepúblicaEl coordinador general d’EUiA, Jordi Miralles, ha demanat en el marc de la commemoració del 75 aniversari de la IIa República “que l’estat impulsi una consulta popular per tal que la ciutadania tingui l’opció de decidir si vol mantenir el sistema polític actual, la monarquia parlamentària, o prefereix un sistema més democràtic com la República”. Miralles ha explicat que aquesta demanda posa de manifest que “l’homenatge a la IIa República per part d’EUiA no es queda en el record i el reconeixement, sinó que va més enllà i es perfila com un sistema vàlid, democràtic i modern per al futur”.En aquest sentit, el també diputat al Parlament ha explicat que les polítiques d’igualtat i llibertat, de promoció del dret a l’ensenyament públic i laic, el treball, la salut i la terra, l’impuls del federalisme i la cultura de la pau emanen de la IIa República, “valors absolutament moderns i democràtics més vàlids que mai en el segle XXI, que contrasten amb els privilegis hereditaris, la institució obsoleta i la imposició no electa que representa el sistema monàrquic. Si decidim sobre ajuntaments i governs, perquè no el cap d’Estat? Si els diners públics han d’estar sota control, per què no la família reial espanyola? Si som iguals davant la llei, per què els Borbons tenen privilegis pel fet de ser-ho?”.“És una necessitat de la fortalesa de la democràcia recuperar aquella experiència de llibertat que va ser la IIa República, tot fent que no s’oblidi que un cop feixista va posar fi a la llibertat de persones i pobles”, ha continuat Miralles. En aquesta mateixa línia, el coordinador general d’EUiA ha recordat que un altre dels objectius de la campanya “Fent memòria, fas història” és homenatjar aquells que van defensar la democràcia a la guerra civil, les persones repressaliades i assassinades per la dictadura franquista i els milers que van patir l’exili i van lluitar en clandestinitat.

2 comentaris:

  1. Y yo me pregunto por qué se tiene tanto miedo en este país a abrir ese debate. Lo malo, es que posiblemente en primera instancia la opción republicana perdería contra el fervor juancarlista que profesa este estado salchichero en el que vivimos. ¿Cuanto tiempo más ha de pasar para que se rompan los tabús de la idealizada transición? ¿No somos en teoría un estado democrático? Más bien, esta España y Cataluña nuestras, parecen dictaduras de la ignorancia y lo políticamente correcto. Estoy hasta las narices de la política de salón y de la corrección que se nos impone. Hay dias en los que entran ganas de pegar un tejerazo de polo opuesto. Uy! se me escapó.

    ResponElimina
  2. Completamente de acuerdo contigo amigo, excepto en el lapsus final. Entiendo que ha sido un mero grito de rabia, comprensible, pero no acertado. A veces yo también me cuestiono si la "paz" es a cualquier precio, y ciertamente creo que no. Pero la lucha actual de la izquierda en este estado debe ser pacífica. ¿De que serviría una toma del poder sin tener al pueblo de tu parte? Obviamente de nada. Además tampoco lo conseguirías sin su apoyo... Los golpes de estado déjalos para los fascistas. La lucha de hoy es minimalista, cierto, pero necesaria. Ojalá se unieran todas las fuerzas progresistas en un proyecto común para que la lucha se convirtiera en algo maximalista. Me consta que EUiA está por esa labor, el problema es que no todo el mundo de la izquierda en general tiene el aplomo para lanzarse a un proyecto unitario. ¿Parece incomprensible no? Pero es así. Lo que yo no entiendo es como se puede llegar a querer más a la herramienta que a la obra, ya sean partidos o asociaciones políticas no electoralistas. Es como si Miguel Angel hubiera apreciado más al cincel que al David.
    Unamonos todos, hablemos, discutamos, entendamos nuestras diferencias y reforcemos nuestras coincidencias.
    Es la primera vez que escribo aquí, pero soy lector habitual, gracias "democrático" por haber hecho ese comentario que me ha impulsado a participar a mi también. Salud!

    ResponElimina