20 de maig 2008

EUiA es mostra en desacord en la supressió de Batxillerats Nocturns


EUiA es mostra en desacord en la supressió de Batxillerats Nocturns


Certament és preocupant que el Departament d'Educació llenci a la premsa aquesta idea desuprimir el batxillerat nocturn, sobretot, sense està ben tancada una alternativa que siguirealment positiva per a tothom. L'alternativa que proposa és la dels ensenyaments a distància,que evidentment també és important que existeixin, però que no està clar encara si és la mésadequada per la situació de molt del jovent que tenim a la societat, ni el suport tutorial que hihauria... Es pot estar d’acord en què els ensenyament a distància es reforcin, però no té perquèser a costa de suprimir el batxillerat nocturn (20 de 46), que en alguns municipis (a qui tambés’hauria de consultar donat que coneixen bé la demanda existent), pot suposar també elbenefici per centres privats que sí tinguin aquesta oferta.Ja va convertint-se en un costum que el Conseller parli amb la premsa sense tenir, o aixòsembla, els temes ben pensats, i apa! a polemitzar. No és la millor manera de comunicar-seamb la ciutadania, penso.

Més que costum, diria que sembla que parli amb la premsa persondejar l'opinió pública, en lloc d'anar a parlar-escoltar primer als sectors que es veuenafectats directament (professionals del nocturn, associacions d'estudiants... i socis de governtambé), i veure si és el millor que es pot fer. Diuen que hi ha molt d'absentisme al nocturn, peròno crec que el problema sigui l'horari de les classes.EUiA no podem està d'acord en que es suprimeixi de cop.

Per fer-ho caldria tenir un estudi moltacurat en diversos aspectes: tothom realment disposa d'ordinador a casa? els ensenyaments adistància, garanteixen la socialització tant important en els aprenentatges i necessàriatambé per a la gent jove i que sí es dóna en les classes presencials? I la tutorització, éssuficient pel jovent? I pel professorat de nocturn, quina és la sortida que dóna? I la repercussióentre oferta pública i privada?D'altra banda, partint de la idea de l'educació com a dret universal i de l'equitat, del fet que hi hamolta joventut que encara abandona els estudis i més tard es torna a incorporar, del fet que lael seguiment tutorial en aquestes edats també és necessària perquè no tot és la “matèria”, sinóque l'acompanyament, el donar una correcta orientació és bàsic, sobretot, per la diversitat desituacions personals, algunes complexes, de nois i noies...

Diria que suprimir el batxilleratpresencial nocturn no sembla la millor opció.En tot cas, donada la diversitat de situacions que es poden donar en la gent jove (qui treballa,qui no disposa d'ordinador, qui té dificultats per relacionar-se o d’algun altre tipus...) i de lespossibilitats de les classes presencials, per a la interacció entre iguals i diferents, de l’acciótutorial de proximitat, etc, el millor és també tenir diversificada l’oferta. Si es parlés de la fórmulad’ensenyament semipresencials podríem parlar-ne. Però per atendre la diversitat, calenrecursos i formes diverses. Per tant, ara per ara, entenem que cal seguir combinantensenyaments presencials diürns, nocturns, semipresencials i a distància (informatitzats o no).Tots són complementaris, no excloents. Una única manera de fer vindria a dir que tothom téordinador (i no és cert), ningú necessita de l'intercanvi relacional del llenguatge oral i no verbal(tant important en l'ésser humà i tampoc cert)...

D'altra banda, per la gent que treballa, és certque el treball a distància afavoreix que t'organitzis en l'horari que et vagi millor, però no etredueix el temps d'estudi, ans al contrari, sovint, l'ensenyament a distància requereix tal esforçde treball individual que necessita d'una voluntat, una sistematització del treball, una confiançaen sí mateix/a i un acompanyament molt fort perquè no decaigui.Com a grup parlamentari (Coalició ICV-EUIA), s'estan donant converses al respecte, per evitarel tancament d’aquesta oferta d’un dia per un altre, i sense una alternativa clara.

EUiA dóna suport als centres afectats i demana la reconsideració per part Departamentd’Educació.

Sector EUiA EnsenyamentMaig 2008

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada